A kulcsszóválasztás trükkjei

A sikeres keresőoptimalizálás a helyes kulcsszóválasztással kezdődik. Itt dől el, hogy profitálhat-e a keresőoptimalizálásból. A megfelelő kulcsszó kiválasztása nem egyszerű feladat, elsőre nem is mindenkinek sikerül.

Képzelje el, hogy autójára téligumit keres a Google keresőben. Ön a "téligumi" vagy inkább az "olcsó téligumi webshop" kifejezést írná be? Vagy valami egész mást?

kulcsszokutatas

Nem vagyunk egyformák. Egyéni szokásaink, igényeink és a magyar nyelv sajátosságai miatt egy témára sokféle módon kereshetünk. A fenti képen arra próbálunk példát mutatni, milyen sokféleképpen lehet egy témára keresni. A példa ráadásul nem is fedi le a "téligumi" összes lehetséges keresőszavát. Erre a kulcsszóra a 100 legnépszerűbb keresési kifejezés listáját pdf formában innen letöltheti. Saját kulcsszavaira a Google kulcsszóválasztó eszközzel tudja elkészíteni a jelentést. Érdemes egy pillantást vetni ugyanennek a kulcsszónak a Google Trends grafikonjára is.

Mi alapján válassza ki a megfelelő kulcsszót? A jobb felső sarokban 10 kulcsszóválasztási tippet talál!

A kulcsszóválasztás buktatója, hogy egyszerre több dolgot kell mérlegelni. Egyrészt arra kell figyelni, hogy kulcsszavunk tartalmilag lefedje termékünket, szolgáltatásunkat. Másrészt arra, hogy azokat a szavakat használjuk, melyeket potenciális ügyfeleink is használnak a kereséskor. Még bonyolultabb a helyzet, ha figyelembe vesszük a kulcsszóra eső versenyt is.

Több versenyző közül mindig nehezebb a Google első oldalára kerülni. Azonban ha nagyon szűk kört érdeklő kulcsszót választunk, és szinte senki sem keres rá kulcsszavunkra, akkor az előkelő helyezéssel nem sokra megyünk.

Példa: Ha rákeresünk a Google-ban a "téligumi" kulcsszóra, 1 230 000 találatot kapunk. Az "olcsó téligumi webshop" kulcsszóra pedig 173 000 találatot kapunk.

Keresőoptimalizálási szempontból versenytársnak azokat a weboldalakat tekintjük, amelyeknek linkjei a Google első oldalán jelennek meg a számunkra fontos, kiválasztott kulcsszóra való rákereséskor. Ezek a versenytársak nem feltétlenül egyeznek meg a piacon aktív versenytársakkal, hiszen a Google nem a cégek aktivitása, hanem elsősorban a weboldalakra mutató linkek alapján listáz. A kulcsszóválasztással tehát Ön választja meg a versenytársait, hiszen kulcsszavanként eltérő a versenytársak száma és jellege. Minél általánosabb kulcsszavakat választ, annál nagyobb versenyre számíthat.

10 tipp a jó kulcsszóválasztáshoz:

  • Ne a cége nevét adja meg kulcsszónak!
  • Használjon ragozatlan, szótári alakú szavakat!
  • A kiválasztott kulcsszó tartalmilag fedje le a termékét/szolgáltatását!
  • Vegye figyelembe, hogy az érdeklődők milyen szavakat használnak kereséskor!
  • Merjen 3 vagy akár több szóból álló kulcsszót megadni!
  • Kerülje az általános kifejezéseket, használjon pontosan célzott kulcsszavakat!
  • Mérje fel a Google Adwords és a Google Trends segítségével a kiválasztott kulcsszavához tartozó versenyt!
  • Szerepeltesse a kiválasztott kulcsszót kiemelt helyen weboldalán!
  • Tüntesse fel kulcsszavát képaláírásként is honlapján!
  • Magas versenyhelyzetben két választása van: vagy másik kulcsszót választ, vagy még hatékonyabban végzi a keresőoptimalizálást, pl. intenzívebb linképítéssel.
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: munkanapokon 9:00-16:00 között telefonon: (1) 788-4380 faxon: (1) 799-8629 email: info kukac maxad pont hu