Hogyan ne keresőoptimalizáljon?

Ha úgy dönt, hogy keresőoptimalizáló szakember segítségét veszi igénybe, az együttműködés előtt érdemes felmérni az ígért előnyök mellett az esetleges károkat is, melyet tisztességtelen eszközöket alkalmazó vagy tapasztalatlan szolgáltató okozhat.

A Google számos olyan ingyenes forrást kínál (Webmestereszközök, Webmestereszközök hivatalos blogja és Vitacsoportja), melyek segítséget nyújtanak abban, hogyan tudja saját maga optimalizálni weboldalát.

Az Ön weboldala az Ön felelőssége! A felelőtlenül végzett keresőoptimalizálási tevékenység következtében weboldala hátrébb sorolásával vagy akár teljes kizárásával is büntetheti Önt a Google!

Önnek tudnia kell azokról a gyanús jelekről, amikből fel lehet ismerni a felelőtlen "szakértőket" és a tiltott módszereket. Ezeknek a kockázatoknak a felmérésében próbál segíteni ez a tájékoztatónk. A Google útmutatásai alapján azt javasoljuk, hogy az alábbi kérdéseket még a megbízás előtt tegye fel a keresőoptimalizálónak:

Milyen referenciái vannak? Hol tudom megnézni őket?

nem ajánlott: Mindig legyen Önnek gyanús, ha a keresőoptimalizáló nem tud sikertörténetekről beszámolni.
ajánlott: Szakértőink tíz éve vannak jelen az online marketing piacon, vizsgákkal és minősítéssel rendelkeznek. Több száz ügyfelünk közül az alábbi referenciákat emelnénk ki: http://www.maxweb.hu/referenciak

 

Követi-e Ön a Google webmestereknek szóló iránymutatásait?

nem ajánlott: Sose szerződjön olyan keresőoptimalizálóval, aki nem ismeri vagy nem tartja be a Google Webmestereszközöknek szóló útmutatásait!
ajánlott: Mi követjük és mindig igyekszünk szem előtt tartani a Google iránymutatásait. Az alábbi Google iránymutatásokra külön felhívjuk a figyelmét:
  • Ne vegyen részt linkekkel elkövetett csalásban! Mi nem értékesítünk, és nem vásárolunk linkeket.
  • Ne publikáljon automatikusan létrehozott tartalmat! Mi sosem hozunk létre ilyet, mert ezek a felhasználókat is zavarják, ráadásul a Google is helyteleníti működésüket.
  • Ne hozzon létre megtévesztő, rosszindulatúan működő oldalt! Mivel a Google célul tűzte ki, hogy felhasználóinak adatait megvédi, ezért mi sem támogatunk semmilyen rosszindulatú technikát.
  • Ne másoljon tartalmat! Ne feledje, nem a keresőmotornak, hanem a felhasználóknak hozta létre weboldalát! Több mint száz oldalas oktatóanyagunkban számos tippet adunk az egyedi és keresőoptimalizálás szempontjából is értékes tartalom létrehozásához.

 

Kínál-e a keresőoptimalizáláson kívül keresőhirdetéseket is? Ha igen, világosan elkülönülnek-e a díjak és a szolgáltatások?

nem ajánlott: Fokozottan ügyeljen arra, hogy ha egy megállapodás keretében több szolgáltatást kap, mindig tájékoztassák a díjak megosztásról az egyes szolgáltatások között! Kerülje el azt a szolgáltatót, aki erre nem hajlandó!
ajánlott: Mi keresőhirdetések futtatásával is foglalkozunk. Ügyfeleinket minden esetben egyértelműen tájékoztatjuk a díjak megosztásáról. Például a Seo24 szolgáltatás esetében a szerződésben megjelöljük, hogy a teljes szolgáltatás árát 25-75% arányban osztjuk fel a keresőhirdetés és a keresőoptimalizálás  között. A hirdetésből származó kattintásokról külön riportot küldünk.

  

Mennyi időn belül vállalja, hogy a keresőoptimalizálás eredményes lesz? Garantálja-e a sikert?

nem ajánlott: Gyanakodjon, ha valaki garanciát ígér a sikerességre vagy annak időtartamára.
ajánlott: Mivel szabályosan senki nem garantálhat Önnek konkrét helyezést a Google természetes találati listáján, sem azt, hogy az elért pozíciót x hónapig biztosan meg fogja tartani, ezt mi sem tesszük. Ehelyett a második hónaptól sikerdíjas SeoPlusz szolgáltatásunkat ajánljuk, amivel a kockázatok jó részét magunkra vállaljuk.

 

Milyen módszereket használ a keresőoptimalizálás során?

nem ajánlott: Kerülje el azt a keresőoptimalizálót, aki nem hajlandó Önnel megosztani, hogy milyen eszközökkel fog dolgozni weboldala optimalizálásán.
ajánlott: Nincsenek titkaink. Már az első perctől kezdve világossá tesszük, hogy a keresőoptimalizálási módszerünk a linkerősség javítására és a weboldal tartalmi, szerkezeti átalakítására épül. Míg az előbbit linkajánlásokkal segítjük, a weboldal átalakításához több mint száz oldalas oktatóanyagot, telefonos szakértői támogatást és ingyenes mérőeszközöket adunk.

 

Mióta végez keresőoptimalizálást?

nem ajánlott: Óvakodjon a frissen alakult, tapasztalatlan keresőoptimalizálóktól!
ajánlott: A mi csapatunk 10 éve működik sikeresen az online marketing világában. Bízza tapasztalt, minősített szakértőkből álló keresőoptimalizálóra webhelye pozíciójának javítását!

 

Hogyan értesíti Önt a munka során?  

nem ajánlott: Kerülje el az olyan szolgáltatót, aki nem tart fenn ügyfélszolgálatot, vagy nem tájékoztatja Önt rendszeresen.
ajánlott: Fizetős szolgáltatásainkhoz korlátlanul hívható telefonos tanácsadást nyújtunk. Ezen kívül saját ügyfélfiókot adunk Önnek, ahol nyomon követheti kulcsszavait és az elfogadott linkajánlások nyomán létrejött hivatkozások állapotát.

 

Javasoljuk, hogy körültekintően járjon el a megfelelő keresőoptimalizáló kiválasztásakor! Néhány jó tanács a döntéshez:
  • Ne bízzon a kéretlen leveleket küldő vállalkozásokban! A keresőoptimalizálás minden weboldal esetében egyedi. Egy spam levélben ajánlott "konzerv SEO" hatékonysága éppen annyira kétséges, mint az "afrikai uralkodók dollármillióit" Önnek igérő kéretlen leveleké.

  • Ne adjon a külsős keresőoptimalizálást végző félnek FTP-hozzáférést, így el tudja kerülni, hogy az Ön jóváhagyása nélküli módosítások történjenek a weboldalán.

  • Soha ne vállaljon közvetlen viszontlinkelést arra a weboldalra ahonnan linket kap! Linkcserét kizárólag háromoldalúan végezzen, de ne kérjen és  ne fizessen pénzt érte. Az ingyenes linkcserét se vigye túlzásba.

  • Kerülje azokat a szolgáltatókat, akik olcsón több ezer linket kínálnak, vagy weboldala több száz keresőmotornak való elküldését ígérik. Ahol Önnek a leginkább érdemes megjelennie, az a legnagyobb kereső, a Google. Ide pedig Ön is beküldheti saját weboldalát közvetlenül az URL hozzáadása oldalon keresztül vagy a Google Webhelytérképek program segítségével.

  • Bizonyosodjon meg róla, hogy pontosan mire költik a pénzét! Különösen, ha fix Google első oldali megjelenést ígérnek Önnek. Gyakran ugyanis egybemossák a keresőhirdetéseket a keresőoptimalizálással. A fizetett keresőhirdetésekből a természetes találati lista fölött sárga háttérrel elkülönítve maximum 3 db található, a lista jobb oldalán a "Hirdetések" felirat alatt pedig legfeljebb 8 db. A fizetett hirdetésekre ugyan vállalható az első oldali megjelenés garancia, azonban ezek nem befolyásolják a weboldal keresőoptimalizálását. 

  • Kerülje az olyan keresőoptimalizálókat, akik az alábbiak közül bármelyiket is alkalmazzák:
    • Automatikusan létrehozott tartalom, amelyek csak a keresőrobotok manipulálását szolgálják
    • Árnyékdomainek, melyek félrevezető átirányításokkal terelik a felhasználókat egy weboldalra
    • Ártalmas vagy kémprogramoktól, illetve hamis fiókokkal átirányított forgalom
    • Kétirányú viszont-linkeket kérnek Öntől
    • Pénzért kínálnak linkeket
    • Garantált idő alatt vagy garantált ideig tartó eredménnyel kecsegtetnek

Tájékozódjon!

Akár külső keresőoptimalizálót bíz meg, akár önmaga végzi az optimalizálást, tájékozódjon előre a Google működési elveiről!

Ehhez az alábbi cikkeket ajánljuk:

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: munkanapokon 9:00-16:00 között telefonon: (1) 788-4380 faxon: (1) 799-8629 email: info kukac maxad pont hu