A weboldal tartalom és szerkezet szerepe a keresőoptimalizálásban

Nem csak a keresőrobotok, hanem ügyfelei számára is az a fontos, hogy mi szerepel weboldalán. Ugye Önt sem érdekelné egy olyan weboldal, ahol nem szerepel a keresett tartalom? A Google találati lista elején ezért a keresett kulcsszóhoz köthető, releváns tartalommal rendelkező webodalak szerepelnek.

Ha Ön olyan kulcsszavakra próbál keresőoptimalizálni, melyekre nem szerepel megfelelő mennyiségű, eredeti tartalom a weboldalán, akkor nem fog a találati listája élére kerülni. Ilyenkor a linképítés önmagában nem elég: a weboldal átalakítását egészen addig kell végezni, amíg leküzdjük a versenytársakat.

A weboldal szerkezete olyan jellemzőket jelent, mint pl. a betöltődési sebesség, az URL-ek, a belső linkek, a description és egyéb HTML cimkék. Ha ez elsőre kínainak hangzik, ne aggódjon: LinkStart keresőoptimalizálás csomagunk része a részletes oktatóanyag és szakértői konzultáció. Az egy hónapos munka során segítünk Önnek a tartalmi és szerkezeti hibák javításában.

A weboldal tartalmára és szerkezetére leginkább a következő tényezők hatnak:

1Szöveges tartalom: Keresőoptimalizálni tartalom nélkül nem lehet. De az is fontos, hogy ez tudatos tartalomépítés legyen, és még véletlenül se ugyanazt az információt jelenítsük meg több oldalon. Az értéktelen szövegtermelés nem vezet eredményre: csak egyedi és releváns oldalakat hozzunk létre.

2A legelső mondat: Kiemelt szerepe van az első mondatnak, mert néha ez a szöveg jelenik meg a Google első oldalán közvetlenül a link alatt két sorban. Ha a kulcsszót is tartalmazza, azt a Google félkövér kiemeléssel jutalmazza!

3Belső linkek és bejárható weboldal: A keresőrobot az oldalt a benne lévő linkek alapján képes bejárni. A keresők nem szeretik a „Frame" szerkezetes oldalakat, mert azokon nem találnak tartalmat. A belső linkeknél is ügyelni kell a kulcsszavakra.

4Domain, fájlnevek, URL-ek: A tartalom részét jelenti, ezért fontosak a jó domain név és az URL-ek (tehát az aloldalak és belső linkek) web címei is. A domain név utólag nem változtatható, tehát erről az elején kell jól dönteni. Az URL-ek később is változtathatók.

5TITLE cimke, azaz cím: Ez a szöveg jelenik meg a böngésző felső sorában. Keresőoptimalizálás szempontjából ez fontos része az oldalunknak. A keresők ezt jelenítik meg a találati listán, tehát a felhasználók számára ez jelenti a kéks színnel látható link szöveget.

6META description: Az oldal tartalmának 1-2 mondatos összefoglalását tartalmazza. Sokszor ez a szöveg jelenik meg a Google első oldalán közvetlenül a link alatt két sorban. Ha a kulcsszót is tartalmazza, azt a Google félkövér kiemeléssel jutalmazza!

7META keywords: Ebben a mezőben írjuk le, hogy mely kulcsszavakról szól oldalunk. A kulcsszavakat vesszővel elválasztva írjuk ide. Bár egyre kisebb a jelentősége, mégsem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget a keresőalgoritmus irányítására.

8HEAD cimkék: Head cimkéknek nevezzük a fontosabb szövegrészeket megelőző H1, H2, H3, stb elemeket. A szöveg belső címeit szokták ilyen elemek közé tenni. Keresőoptimalizálás szempontjából a H1 a legfontosabb szövegrészt jelöli.

9A domain életkora: Egy új oldal nem tud azonnal a találati lista élére kerülni. Minél régebbi az oldal, a kereső annál inkább bízik benne és „"meri ajánlani". Már csak azért is fontos tényező a Google számára, mert ez nehezen manipulálható.

10Kimenő linkek szövege: Nem csak az számít, hogy a kimenő linkeink megfelelő minőségű oldalakra mutassanak, de az is jó, ha kulcsszavas és mindkét oldalra nézve releváns linkszöveget tartalmaznak.

11IMG Alt Tagok: A képeknek kulcsszavas ALT cimkét kell adni . Érdemes lényegre törő, kulcsszavas fájlnevet adni a képeknek. Pl. kep_1.jpg helyett fogyokura_recept.jpg. Sajnos a képeken szereplő szövegek jelenleg nem számítanak a keresési eredményben.

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: munkanapokon 9:00-16:00 között telefonon: (1) 788-4380 faxon: (1) 799-8629 email: info kukac maxad pont hu