Mire jó a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás az a folyamat, melynek eredményeként a weblapunk bizonyos keresőszavakra a Google kereső találati listáján jó pozícióba kerül.

A „jó" pozíció alatt általában az első oldalt, tehát az 1-10. helyezést értjük. google keresooptimalizalas

Mi a keresőoptimalizálás haszna?

Egy weboldal a látogatóiból, azaz a rá kattintó emberekből tud hasznot húzni. Hacsak nem az Öné a facebook.com, akkor Önre is igaz, hogy a legtöbb látogatót a legolcsóbban keresőoptimalizálással érheti el. Az így elért közönség valószínűleg értékes, potenciális érdeklődőkből áll. Az érdeklődők ugyanis "befogadó pillanatban" vannak, hiszen éppen valamit keresnek.

A keresőoptimalizálás költséghatékony módszer, mert a néhány hetes vagy hónapos egyszeri befektetés eredményeképp később folyamatosan, ingyenesen jutunk célzott érdeklődőkhöz.

Lusták vagyunk, vagy jók a keresők?

A felmérésekből azt lehet megtudni, hogy a keresést végző emberek „lusták", tehát nagy részük a Google első találati oldalánál nem lapoz tovább, mert ott megtalálja, amit keres. Ez persze a Google dicsérete is egyben, hiszen ha a kereső nem adna jó eredményt az első oldalon, akkor biztos tovább böngésznének az emberek. Aki tehát érdeklődőket szeretne kapni a keresőkből, annak az első 10 találat közé kell jutnia.

Ingyenes próba

Milyen tényezők hatnak a keresőoptimalizálásra?

Nincs egyetlen olyan lépés, amitől önmagában függ a weboldalunk helyezése, érdemes ezért minél több szempontot megismernünk.

  • Weboldal Design, arculat:

Nem szabad olyan arculatot készíteni, ami kizárja a keresőoptimalizálást. Fontos hogy a keresők számára olvasható tartalmakat helyezzünk el az oldalakon. A grafikusok gyakran terveznek látványos képeket és animációkat a weboldalra, ezt azonban a keresők nem képesek olvasni. Látványos, de keresőoptimalizálás szempontjából hátrányos az olyan főoldal is, mely egyetlen Flash animációból áll. Nem minden kereső tudja olvasni a Flash animációkat. Így a legértékesebb oldal, a főoldal tartalma keresőoptimalizálási szempontból minimális lesz.

  • Bejárható weboldal:

Olyan weboldalra kell törekedni, amit a keresőrobot az oldalon lévő linkek alapján képes bejárni. A keresők például nem részesítik előnyben a „Frame" szerkezetes oldalakat, mert azokon nem találnak tartalmat.

  • Navigáció az oldalon:

A keresőrobot tulajdonképpen hivatkozásokat, azaz linkeket keres, és sorra látogatja meg a hivatkozott oldalakat. A keresőnek el kell döntenie, hogy egy adott oldal miről szól, amit a következők alapján tud megtenni:

1. Az oldal tartalma és belső szerkezete alapján,

2. Az oldalra mutató hivatkozások látható szövegei alapján.

Ha szeretnénk, hogy egy oldalunk minél relevánsabb legyen egy témához, akkor egyrészt jól kell felépítenünk az oldalt, másfelől az oldalra mutató hivatkozásokat is úgy kell kialakítanunk, hogy azok témába vágóak legyenek, azaz a fontos kulcsszavakból álljanak. Más szavakkal: kulcsszavas linkeket kell szereznünk. Keresőoptimalizálás szempontjából nagyon hasznos az oldaltérkép is, hiszen ez az összes oldalra szöveges linkkel mutat.

  • A weboldal mérete:

A Google előnyben részesíti a sok szöveges tartalommal bíró weboldalakat. Ezért keresőoptimalizálni tartalom nélkül nem lehet. Fontos, hogy legyenek értékes oldalai a website-nak. De az is fontos, hogy ez tudatos tartalomépítés legyen, és még véletlenül se ugyanazt az információt jelenítsük meg több oldalon. Az értéktelen tartalomgenerálás nem vezet eredményre, kizárólag értékes, tehát egyedi és releváns oldalakat hozzunk létre.

  • Domain, fájlnevek, URL-ek:

A tartalom részét jelenti, ezért fontos a jó domain név és az URL-ek (tehát az aloldalak és belső linkek web címei) is. A Domain név nem változtatható, tehát erről az elején kell jól dönteni. Az URL-ek tetszőlegesen változtathatók, így utólag is optimalizálhatók. Az adott oldalhoz tartozó kulcsszónak szerepelnie kell az URL-ben is. Ha több szóból áll a kulcsszavunk, akkor kötőjellel elválasztva alkossunk belőle URL-t.

  • TITLE tag, azaz cím:

Ez a szöveg jelenik meg a böngésző felső sorában. Keresőoptimalizálás szempontjából ez fontos része az oldalunknak. A keresők ezt jelenítik meg a találati listán, tehát a felhasználók számára ez jelenti a látható link szöveget. Az oldalak TITLE tagjának kitalálásakor figyeljünk arra, hogy a TITLE a kulcsszavakra és az oldal tartalmára nézve is releváns legyen, azaz illeszkedjen hozzájuk.

  • Meta description:

Az oldal tartalmának 1-2 mondatos összefoglalását tartalmazza. A szöveg 150-200 karakternél ne legyen hosszabb.

  • Meta keywords:

Ebben a mezőben írjuk le, hogy mely kulcsszavakról szól oldalunk. A kulcsszavakat vesszővel elválasztva írjuk ide.

  • Head tagok, azaz címsorok

Head tagoknak nevezzük a H1, H2, H3, stb elemeket. Az szöveg belső címeit szokták ilyen elemek közé tenni. Keresőoptimalizálás szempontjából a H1 a legfontosabb szövegrészt jelöli.

  • Linkek:

A linkek igen nagy szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, és persze a felhasználók kiszolgálásában is. A keresőrobotok ezek alapján találják meg aloldalainkat, a weboldalon belül linkekkel navigálnak a látogatók. Fontos, hogy minél több külső, független link mutasson weboldalunkra. Még jobb, ha ezek a hivatkozások releváns, azaz témába vágó kulcsszavakat tartalmaznak a látható szövegrészben.

  • A domain életkora:

Egy új oldal nem tud azonnal a találati lista élére kerülni. Egyfajta „próbaidőt" ki kell állnia, mielőtt a tényleges helyét megkapja. Ezt nevezik sandbox, vagy „homokozó" időszaknak. A homokozó időszak után is számít az oldal kora. Minél régebbi az általunk publikált tartalom, annál valószínűbb a keresőrobot szerint az, hogy ez egy megbízható tartalom. Minél régebbi az oldal, a kereső annál inkább bízik benne és „"meri ajánlani" látogatóinak.

Ingyenes próba

Mégegyszer a linkekről:

Már említettük a linkeket, de fontos újra kiemelni: a külső oldalakról kapott linkek szinte mindennél fontosabbak. A Google célja az, hogy a beírt kulcsszavakra leginkább releváns oldalakat mutassa a kereső látogatóknak a találati listán. A könnyű visszaélési lehetőség miatt a Google a weboldalakat nem rendezheti sorrendbe kizárólag a weboldalszerkesztő munkája, azaz a feltöltött tartalmak alapján. Szüksége van „pártatlan", objektív véleményekre minden weboldal esetén. A Google a linkeket egyfajta „szavazatoknak" tekinti. A bejövő linkek, azaz „szavazatok, többnyire más emberek döntéseinek eredményei. A külső linkekre általában a weboldal szerkesztőnek nincs ráhatása, ezért a keresőrobotok nagy súllyal veszik ezeket figyelembe. A találati rangsor felállításakor a Google egyrészt figyeli a weboldal tartalmát is, másrészt figyeli a többi weboldal „véleményét" a hivatkozások révén. Ez utóbbi más néven a linknépszerűség. A Google a linknépszerűség számszerűsítésére definiálta a PageRank fogalmát. A PageRank egy olyan viszonyszám, mely megmondja, hogy egy oldal milyen fontos a Google szemében az összes többi weboldal szavazatai alapján.

Érdekesség: a PageRank nem az angol "Rank", azaz rang szóból kapta a nevét, hanem alkotójáról, Larry Page-ről, aki a Google alapító-tulajdonosa.

Ingyenes próba

Próbálja ki ingyen a SeoStart keresőoptimalizálást!
 
  • Szerezzen érdeklődőket: a keresőoptimalizálással ingyenes kattintásokhoz juthat
  • Nincs kockázat: 8 napig teljesen ingyenes
  • Nincs vásárlási kötelezettség: Ha nem elégedett, 8 napon belül indoklás nélkül elállhat
  • Ha nem áll el a szerződéstől, az ingyenes próba után 114 000 Ft+ÁFA egyszeri díj

Ingyenes regisztráció

És Ön?

Mennyi látogatót kap a Google-től?

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: munkanapokon 9:00-16:00 között telefonon: (1) 788-4380 faxon: (1) 799-8629 email: info kukac maxad pont hu