Miért hasznos a keresőoptimalizálás?

A válasz nagyon egyszerű: a keresőoptimalizálás az egyik legolcsóbb és leghatásosabb reklám eszköz.

A sikeres keresőoptimalizálásnak köszönhetően ingyen és tartósan jelenhet meg a legnagyobb kereső, a Google első találati oldalán. Innen ingyenes kattintásokat szerezhet célcsoportjától. A Google felhasználó ráadásul éppen „befogadó pillanatban" van akkor, amikor a találati a listát böngészve találkozik az Ön weboldalára mutató linkkel. A találati lista átolvasásakor az érdeklődő nem érzi úgy, hogy valamire rá akarják beszélni, hiszen önszántából keresett információt. A keresőoptimalizálás tehát azért is hatásosabb más reklámoknál, mert a célközönség már eleve érdeklődőkből áll.

Kutatások bizonyítják, hogy a fogyasztói döntéseket egyre inkább az interneten található információkra alapozzuk. Vagyis ha valaki például vásárolni szeretne egy fogyókúrás étrend kiegészítőt akkor elsőként gyakran a világhálón kezd információgyűjtésbe, majd ezek alapján hozza meg a végleges döntését. Ezért az Ön vállalkozásának is érdemes megjelennie a legnépszerűbb keresőrendszeren, Google-n.

A siker érdekében azonban nem elég pusztán szerepelni a találati listában. Az első oldalon kell feltűnni! A Google felhasználók ugyanis lusták: közel 90%-uk nem lapoz tovább a Google első oldaláról, mert ott már megtalálja azt, amit keres.

A Google első oldalán való megjelenés két módon történhet:

  • keresőhirdetéssel, azaz szponzorált linkkel
  • vagy a keresőoptimalizált oldal linkjével a természetes találati listában.

A kettő között az a különbség, hogy amíg a szponzorált hirdetésnél Önnek annyiszor kell fizetnie egy meghatározott összeget, ahányszor valaki rákattint a hirdetésére, addig a keresőoptimalizált oldalak linkjeinek nem csak a megjelenése ingyenes, hanem a megszerzett kattintások is! És amíg a keresőhirdetésekkel kampányszerű megjelenés érhető el, addig a keresőoptimalizálással a kezdeti befektetést követően később ingyenesen juthat célzott érdeklődőkhöz. Hiszen a tartalomfejlesztés és a linképítés tartós eredményt hoz és hosszú távon megtartja hatását. 

google elso oldal seo 

  1.ábra: A Google első találati oldala a "mediterrán last minute" kulcsszóra való rákeresés esetén

A keresőhirdetés és a keresőoptimalizálás nem zárja ki egymást, sőt érdemes őket egyszerre alkalmazni! Így duplán jelenhet meg a Google első oldalán a célcsoportja előtt, ezzel pedig megkétszerezheti előnyét versenytársaival szemben!

Hogyan lehetséges ez? Képzelje el, hogy egy sétáló utcában három kávéház is az Ön tulajdonában van. Sokkal nagyobb az esélye, hogy a három közül az egyikbe betér a vevő, mint versenytársához, akinek csak egy kávézója van. Különösen akkor igaz ez, ha Ön eltérő környezetben, eltérő kínálatot nyújt. Ugyanez történik a Google első oldalán is.

A keresőoptimalizálás a leendő ügyfeleinek bővítésén túl egyéb bevételi lehetőséget is teremt az Ön számára. Ha weboldalának megnő látogatottsága, azáltal növekszik a weboldalán elhelyezhető hirdetések értéke is, melyek értékesítéséből Ön passzív jövedelemhez juthat.

Miért érdemes keresőoptimalizálni?

  • Olcsó reklámeszköz: Nem kell fizetni a hirdetés megjelenéséért és az abból származó kattintásokért sem!
  • Folyamatos megjelenés: Egyszeri befektetést követően tartós jelenlét a legnagyobb internetes kereső első oldalán!
  • A befogadó pillanatban szólít meg: Akkor juthat el a potenciális vevőhöz, amikor ő éppen az Ön terméke/szolgáltatása után érdeklődik!
  • Plusz bevételt generálhat: A megnövekedett látogatószám lehetőséget teremt, hogy honlapján hirdetéseket helyezzen el, ami további bevételt jelenthet!
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: munkanapokon 9:00-16:00 között telefonon: (1) 788-4380 faxon: (1) 799-8629 email: info kukac maxad pont hu